Blog ini memcangkupi segala aspek umrah... insyallah

  • Breaking News

    Tuesday, June 1, 2010

    Macam mana Boleh Terkandas?



    Sekadar perkongsian dari yang orang yang berpengalaman ...

    Selalunya kita mencari yang termurah tetapi yang terbaik berdasarkan our homework dan dengar-dengar cerita dari jemaah yang lepas. Tapi, tahukan para jemaah sekelian bahawa harga itulah nanti yang membuatkan para jemaah sekelian terperangkap? Begini ...

    Harga tiket kapalterbang selalunya akan diketahui paling cepat sebulan atau sebulan setengah sebelum hari penerbangan. Apa yang para jemaah lihat dalam iklan suratkhabar hanyalah anggaran para jemaah sahaja dan besar kemungkinan besar harganya akan berubah apabila syarikat penerbangan mengeluarkan harga nanti. Begitulah yang berlaku setiap tahun, ada yang tertunda , ada yang terkorban iman sebab marah dan bermacam-macam kes yang berlaku. para jemaah berlumba-lumba mengiklankannya walaupun harga tiket belum disenaraikan oleh oleh syarikat-syarikat penerbangan kerana berebut-rebut nak mencari pelanggan dan mengikat para jemaah.



    Selalunya yang tidak disebuta adalah, harga yang diiklankan adalah harga anggaran. Biasanya harga pakej ketika cuti sekolah biasanya naik antara RM400 - RM500. Sekarang, masalah disini bukan terletak pada harga , tetapi bagaimana untuk menampung ramai bakal jemaah umrah masa pada waktu itu. Kat sinilah yang payahnya nak kenal travel agensi para jemaah.

    Masalah yang rumit pada waktu cuti sekolah ialah untuk mendapatkan seat pesawat kerana terlalu ramai orang nak pergi cuti sekolah. Mengikut rekod purata seramai 20,000 rakyat Malaysia mengerjakan umrah sewaktu cuti sekolah. Bayangkanlah. Oleh itu semua pesawat yang beroperasi ke Jeddah tak dapat nak menampung jemaah yang begitu ramai.
    Setiap tahun ramai jemaah yang nak pergi betul-betul dalam cuti sekolah terkandas dan akibatnya pemergian para jemaah terpaksa ditunda. Fening memikirkan ... nak patah balik ke kampung halaman ... kenduri dah selamat ... tapi tak selamt pergi lagi ... macam mana nie!

    Sekarang, antara research sendiri dengan cakap-cakap orang ... yang mana satu pilihan para jemaah. Begitulah lumrahnya ... jadi kenalpasti betul-betul travel agensi para jemaah sekelian. Kalau nak saya bantu hubungilah saya at NO COST!!!





    Wallahualam.

    Ikutilah kisah coretan sebenar dari laman lain




    No comments:

    Post a Comment

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik image dibawah untuk terus ke whatapps

    nota umrah

    Selamatkan Gaza

    Tabung Palestin HALUAN
    (Maybank Berhad) 5-644-902-085-28

    Mari sama-sama kita menabung untuk SAHAM AKHIRAT,

    TAKBIR ... ALLAHUAKHBAR!!!!

    Panduan Umrah Bagi Yang Masih KELIRU

    Panduan Umrah Bagi Yang Masih KELIRU
    Sebuah panduan bagi jemaah yang pertama kali hendak menunaikan umrah.

    Popular Posts

    Labels

    agensi (12) artikel (33) haji (1) makanan (3) tips (10) umrah (12) ziarah (13)