Blog ini memcangkupi segala aspek umrah... insyallah

  • Breaking News

    Monday, May 16, 2011

    Umrah Melalui Turki



    Nisa~
    As salam.

    Saya ingin menunaikan umrah serta ziarah ke Turki pada cuti sekolah bulan
    Mei ini. Saya ingin bertanya kepada sahabat yang pernah ke Turki beberapa
    soalan.

    1) Perlukah saya tukar matawang Lira di Malaysia atau tukar matawang USD /
    EUR?
    2) Average harga barang2 di sana?
    3) Ikut jadual, saya akan berada di sana selama 4 hari. Berapakah $$ yang
    perlu saya bawa?

    Harap sahabat boleh membantu saya..terima kasih.
    Kamal~
    saya tak pernah ke turki,, tapi ke cairo dan emirate adalah..
    tukar wang ke usd..wang malaysia hanya laku di saudi aje..
    tukar kaat sini rugi..

    sampai sana tukar terus..dapat beberapa unit lebih..sebelum balik
    belanja kalau boleh sampai habis wang tempatan..tinggalkan usd sahaja..
    tukar rm ker usd rugi
    tukar usd ke rm..rugi..
    rugi 2 kali
    Marlia~
    Salam,
    Saya baru balik dari bercuti di Turki bulan lepas, adalah elok di tukar disini Euro atau US dan disana nanti untuk berbelanja di tukar kepada Lira lebih untung. Lebih2 lagi jika Cik Nisa tukar di dalam Herb Market kerana disitu rate nya lebih bagus.
    Samsul~
    salam,elok tukar ke Lira
    harga barang agak murah terutamanya cenderamata,jacket ( elok beli sana),makanan pun Halal
    kalau 4 hari bergantung berapa banyak nak shopping atau sight seeing.terpulang pada u sendiri.saya bawa seribu je duit Malaysia,beg saya sendat
    jangan lupa ziarah maqam Abu Ayub al Ansari,pengalaman yg sungguh menarik

    No comments:

    Post a Comment

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?

    MASIH BEKERJA DAN INGIN MEMBINA PART-TIME INCOME?
    klik image dibawah untuk terus ke whatapps

    nota umrah

    Selamatkan Gaza

    Tabung Palestin HALUAN
    (Maybank Berhad) 5-644-902-085-28

    Mari sama-sama kita menabung untuk SAHAM AKHIRAT,

    TAKBIR ... ALLAHUAKHBAR!!!!

    Panduan Umrah Bagi Yang Masih KELIRU

    Panduan Umrah Bagi Yang Masih KELIRU
    Sebuah panduan bagi jemaah yang pertama kali hendak menunaikan umrah.

    Popular Posts

    Labels

    agensi (12) artikel (33) haji (1) makanan (3) tips (10) umrah (12) ziarah (13)